Одржана јавна расправа о изменама Закона о дуалном образовању и у Београду

Одржана јавна расправа о изменама Закона о дуалном образовању и у Београду

Након Новог Сада и Лесковца, јавна расправа о Нацрту закона о изменама и допунама Закона о дуалном образовању настављена је данас у Београду, где су учесници још једном поручили да ће се новим решењима осигурати бољи квалитет образовног процеса кроз повезивање теорије и праксе и уз повећање броја сати које млади проводе у савременом реалном радном окружењу компаније.

Директорка Канцеларије за дуално образовање и Национални оквир квалификација проф. др Габријела Грујић, истиче да је једна од значајнијих измена повећање броја сати које ће млади проводити у компанији. Према њеним речима, млади ће на овај начин стицати компетенције које ће им обезбедити сигурну и успешну каријеру, док ће компанијама обезбедити одрживост и иновативност.

„Уз већи број проведених сати у реалном радном окружењу, повећавају се и изгледи да ће младима по завршетку школе компанија понудити запослење. Чак и ако се не одлуче да заснују радни однос у компанији у којој су обављали практичан део наставе, млади ће на основу стечених знања моћи лакше да покрену сопствени бизнис“, рекла је Грујић.

Значајна измена је, додаје она, и то што ће послодавци моћи да рачунају на једноставнију процедуру, како би ушли у систем дуалног образовања. Важно је, додаје, и увођење вредновања квалитета учења кроз рад, као и давање статуса тренинг центра за школе.

Јавна расправа се спроводи од 17. марта до 6. априла 2023. године. Најважније измене које Нацрт предвиђа су: могућност повећања фонда сати учења кроз рад и то 60 одсто за трогодишње образовне профиле и 40 одсто за четворогодишње; поједностављење акредитације за послодавце за учење кроз рад; формирање мешовитих одељења; вредновање квалитета учења кроз рад; утврђивање надлежности и улоге Канцеларије за дуално образовање и НОКС; вредновање квалитета учења кроз рад; увођење статуса тренинг центра за школе; увођење тренинг Алијанси послодаваца; правни основ за финансијску подршку дуалном образовању.